DEBATT

bloggnörd som jag är satt jag bänkad framför tv:n igår när Blondinbella skulle delta i debatt ,för man anser att unga personer under 18 konsumerar för mkt alkohol. Då började jag fundera själv på om det verkligen stämmer och jaa unga personer dricker för mkt men  även vuxna. jag menar varför är det okej och ta nåra glas vin när man är tex 30 men helt fel och faktiskt olagligt när man är 17. så länge man kan hantera det och ser till så det inte blir ett missbruk så spelar det inte så stor roll vare sig man är 17 lr 30...  jag vill inte få det och låta som jag tycker alla under 18 ska börja supa men sluta gör en så stor grej av det så länge det inte är ett problem.  DRICK MED MÅTTA OCH GÖR DET FÖR DET ÄR GOTT.. 

inte för jag är något stort fan av Blondinbella men i den här debatten hade hon faktiskt rätt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hihih

2008-10-11 @ 17:52:13
Postat av: Julia

ja jag vet, mn jag kollade fatktiskt på det iaf!! ;D

2008-10-12 @ 22:08:35
URL: http://mique.blogg.se/
Postat av: Lena

Det finns ju faktiskt en anledning till att det inte är lagligt att dricka alkohol när man är under 18. Och det är ju för att ju yngre man är, desto svårare är det för kroppen att ta hand om och bryta ner alkoholen. Och ju yngre man är, desto mer skada tar kroppen av alkoholen. Inte för att jag själv brytt mig om det där, jag var full första gången vid 14 års ålder men det är en av anledningarna till att lagen är sådär iaf. Men annars håller jag med, liksom vet man vad man gör och man har vett nog att sluta dricka när man känner att man fått tillräckligt så är det ju lugnt. Men dricker man för första gången så ska man nog ta det rätt lugnt.

2008-10-13 @ 21:22:26
URL: http://www.rexkex.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0